Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoud (hoofdstukken):##Inleiding##Deel I - Wetenschapsfilosofie, biologie en taal##Deel II - Cognitieve wetenschappen en taal##Deel III - Neurowetenschappen en taal##Deel IV - Gebarentaal##Deel V - Artificiële intelligentie en taal
Linguistics --- Languages & Literatures --- Philology & Linguistics --- Research --- Linguistics. --- Taal en talen. --- Taalwetenschap. --- Research. --- 801 --- Linguistic science --- Science of language --- Language and languages --- Algemene taalwetenschap. Filologie --- Linguistics - Research
Choose an application
Sociolinguistics (or the sociology of language) has established itself as an academic subject in many countries. The discipline promises to be of benefit in solving practical problems in such areas as language planning and standardization, language teaching and therapy, and language policy. This handbook provides this account.
Sociolinguistics --- Sociolinguistics. --- Language and languages --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Language and culture --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- Social aspects --- Sociological aspects --- Language and culture. --- Linguistics. --- 316:800 --- 800:316 --- 800:316 Sociolinguistiek --- Sociolinguistiek --- 316:800 Sociolinguistiek --- Sociolinguistique --- Linguistic science --- Science of language --- Culture and language --- Culture
Choose an application
Engineering sciences. Technology --- Graphic arts --- Science --- Postal services --- Adant, Théophile, --- Armstrong, Neil, --- Baekeland, Leo Hendrik, --- Gobbe, Emile, --- Gramme, Zenobe, --- Plantin, Christoffel --- Prigogine, Ilya, --- Solvay, Ernest, --- Helmont, Johan-Baptista van, --- 623.7 --- Filatelie --- Lichaam --- biologie --- wiskunde --- Fysica --- Chemie --- Sterrenkunde --- Ruimtevaart --- Verkeer --- Atlassen --- Kaarten --- Plantin, Christoffel. --- Postage-stamps --- Topics --- Technique
Choose an application
Science --- Primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- uitvindingen --- Uitvindingen --- Geschiedenis --- Wetenschappen --- Arkwright, Richard, --- Bell, Alexander Graham, --- Cochran, Josephine. --- Edison, Thomas Alva, --- Faraday, Michael, --- Franklin, Benjamin, --- Knight, Mattie. --- Marconi, Guglielmo, --- Nobel, Alfred, --- Whitney, Eli. --- Whittle, Frank. --- J 640.5 --- 620 ) Uitvindingen --- buskruit --- computers --- generatoren --- gloeilampen --- stoommachine --- transistoren --- uitvinders --- verbrandingsmotoren --- vervoersmiddelen --- Uitvinding --- Wetenschap --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Voorlichting
Choose an application
astronomie --- Science policy --- Space research --- ruimtevaart --- 629.73 --- 656.7 <493-17> --- 790 Wetenschapsbeleid --- ruimteonderzoek --- ruimtevaartonderzoek --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Vervoer, luchthavens / luchtvaart / luchtvervoer 656.71 --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- Vlaanderen --- onderzoeksprojecten --- wetenschapsbeleid --- 338 --- 5 --- Wetenschappen --- Wetenschapsbeleid --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- economische politiek --- financiën, overheid --- research & development --- technologiepolitiek --- Luchtvaart. Luchtvaarttechniek --- Transport by air. Air traffic--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 656.7 <493-17> Transport by air. Air traffic--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Astronautics --- Research --- Flanders (Belgium) --- Outer space --- Exploration
Choose an application
In december 2000 werd het rapport 'Kwantitatieve analyse van het doctoreren aan de Katholieke Universiteit Leuven en de Universiteit Gent' gepubliceerd dat de resultaten samenvat van de gelijknamige PBO-studie, even later gevolgd door het samenvattende verslag 'Kernelementen Doctoreren in Vlaanderen'. In 2003 nam de Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid het voortouw in een initiatief om voornoemd onderzoeksproject te hernemen en wel onder de vorm van een verlenging van de observatietijd en een uitbreiding van de onderzochte populatie (K.U.Leuven, UHasselt, Universiteit Antwerpen, UGent en de Vrije Universiteit Brussel). In het kader van dit nieuwe project werd ervoor gekozen de academiejaren in de periode 1991-2002 te bestuderen, waardoor het doctorale traject van meer dan 18 000 aan de Vlaamse universiteiten in die periode ingestroomde onderzoekers in beeld kwam. Het VRWB-onderzoeksproject resulteerde in het rapport 'Doctoreren aan Vlaamse universiteiten (1991-2002)' dat verschijnt als nr. 15 in de VRWB-studiereeks.
Science policy --- Research on teaching --- Flanders --- 378.4 <493-17> --- 378 <493-17> --- 001.891 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O145 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- P493VL --- 378.4 --- 781 Universitair onderwijs --- 378.22 --- doctoraatsopleidingen --- doctoraten --- universiteiten --- wetenschappelijk onderzoek --- wetenschapsbeleid --- Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsstatistieken: universitair onderwijs --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Vlaanderen --- universiteiten - universitair onderwijs --- kwantitatieve analyse --- 373.6 --- Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- financiën, overheid --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- 378 <493-17> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 378.4 <493-17> Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Shipping --- scheepvaart
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt.
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique
Choose an application
onderzoekscentra --- Science policy --- innovatiemanagement --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- kennismanagement --- samenwerkingsverbanden --- Higher education --- Contrats de partenariat --- Contrats de partenariat public-privé --- Coopération du secteur public et du secteur privé --- PPP --- Partenariat entre les secteurs public et privé --- Partenariat privé-public --- Partenariat public-privé --- Partenariats privé-public --- Partenariats public-privé --- Private-public partnerships --- Private-public sector cooperation --- Public-private partnership --- Public-private sector collaboration --- Public-private sector cooperation --- Public-privé [Partenariat ] --- Publieke en private sector (samenwerking) --- Publieke sector en private sector--Samenwerking --- Samenwerking van de publieke en de private sector --- Secteur public et secteur privé--Coopération --- 37 <493-17> --- 378.4 --- Academic collection --- 338.93 --- 371 --- 373.6 --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- innovatie --- Bedrijfsleven 658:338 --- Hoger onderwijs 378 --- Universiteiten 378.4 --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- 003 --- hoger onderwijs --- teamwork --- universiteiten --- wetenschappelijk onderzoek --- innovaties --- kennisoverdracht --- onderwijsbeleid --- onderzoekspolitiek --- technologieoverdracht --- 338 --- 5 --- Wetenschappen --- Wetenschapsbeleid --- economische politiek --- ondernemerschap --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- technologiepolitiek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Universiteiten --- onderneming --- onderwijs - school --- participatie onderwijs - deeltijds leren --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- 378.4 Universiteiten --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Literature --- Study and teaching
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|